Présentations:
- Isabelle Collet. Le manque de femmes dans la tech n’est pas une fatalité. MiXiT 2021.
- Pascal Huguet. Les biais de genre dans l’évaluation et les recrutements. (avec explication de l’Implicit Association Test ci-dessous)
- Amy Ko. Keynote: Requirements of Oppression. 2021 IEEE International Requirements Engineering Conference
- Delphine Martinot. Un biais d'evaluation: L'hypothèse de la féminisation de l'école. ANR - Colloque « Le genre en recherche » 2020.
- Publications citées:
- Verniers, Catherine, and Delphine Martinot. Perception of students’ intelligence malleability and potential for future success: Unfavourable beliefs towards girls. British Journal of Educational Psychology 85.3 (2015): 289-299.
- Verniers, Catherine, Delphine Martinot, and Benoît Dompnier. The feminization of school hypothesis called into question among junior and high school students. British Journal of Educational Psychology 86.3 (2016): 369-381.
- Aelenei, Cristina, et al. When an academic culture based on self-enhancement values undermines female students’ sense of belonging, self-efficacy, and academic choices. The Journal of social psychology 160.3 (2020): 373-389.
- Publications citées:
- Audrey Neveu. Keynote d'ouverture : The Hitchhiker's Guide to Diversity (Don't panic!). BDX I/O 2018
- Isabelle Régner. L’influence des stéréotypes de genre sur les performances et les auto-évaluations. Vidéo 2
Tester ses biais implicites: